Kinderopvang Humanitas is al meer dan 35 jaar dé vindplaats voor jonge kinderen en hun ouders. En ook voor kinderen vanaf 4 jaar, samen met het onderwijs. Als een van de grootste maatschappelijke organisaties op het gebied van kinderopvang zijn we in alles wat we doen gericht op een stevige basis voor ieder kind. Wanneer je lekker in je vel zit ontwikkel je je immers het beste. Onze eigen solide basis is daarbij onmisbaar: met onze pedagogische kennis en kunde stimuleren en ondersteunen we het welbevinden en de ontwikkeling van kinderen. Daarnaast zorgt onze goede financiële positie voor veerkracht en mogelijkheden tot ontwikkeling. Dat is het fundament waar we op bouwen.

De wereld verandert. In de dagelijkse praktijk zien we steeds vaker lokale en integrale voorzieningen voor kindontwikkeling. Binnen dat nieuwe domein werken we niet alleen samen met scholen, maar met allerlei partners. Bijvoorbeeld met gemeenten, verenigingen, de zorg, culturele instellingen en lokale ondernemers. Overal waar gewerkt wordt met en voor kinderen, is pedagogisch inzicht essentieel. Ons werkveld breidt zich uit en verandert, we versterken dat wat goed is. Tegelijkertijd worden er in de huidige tijd, door maatschappelijke en technologische ontwikkelingen, meer en andere dingen van kinderen gevraagd. In die nieuwe omgeving maken wij als organisatie een krachtige beweging. We veranderen mee, herdefiniëren ons bestaansrecht en vergaren nieuw inzicht in onze rol en verhouding tot die omgeving.

Het jaar 2017 wordt gekenmerkt door transitie. Op weg naar een nieuwe strategie, naar de kracht van samen. Met onze pedagogische kennis en kracht hebben wij een belangrijk puzzelstukje bij te dragen. Onze droom is om de cirkel van het gewone leven rondom kinderen en hun ouders te versterken, samen met alle partijen in het sociale en lokale domein. Die samenwerking is gericht op kwaliteit, innovatie en openheid. Soms zijn we leidend, soms volgend. Altijd gelijkwaardig. We delen onze passie en hetzelfde doel: de optimale ontwikkeling van elk kind. Kinderen laten lachen, groeien en bloeien. Onze dag is geslaagd als de dag van de kinderen geslaagd is.

Sacha Ausems

Voorzitter Raad van Bestuur