VOLOP ENERGIE

Ruimte voor zelfontplooiing en het ontdekken van de sociale omgeving is belangrijk. Wij werken samen met professionals in lokale verenigingen om kinderen nog meer kansen te geven zich optimaal te ontwikkelen. Op alle gebieden, van persoonlijke en sociaal-emotionele competenties, tot kunstzinnige en motorische ontwikkeling. Zo is dagelijks bewegen bijvoorbeeld goed voor de lichamelijke coördinatie en fitheid. Het is gezond en geeft zelfvertrouwen. Bovendien ontdekken jonge kinderen hierdoor vaak hun talent voor een bepaalde activiteit. Samen met lokale verenigingen geeft Kinderopvang Humanitas vorm aan sporten op locatie.

SPORTEN EN NOG VEEL MEER ONTDEKKEN

De Sport BSO in Oisterwijk is een initiatief van de kinderen zelf. Locatiemanager Erik Verzijden vertelt: “Veel kinderen hebben er moeite mee de hele dag binnen te zitten, ze moeten hun energie kwijt!” Er zijn daarom volop activiteiten voor de kinderen in het sportpark, zoals de Dojo, voetbalruimte en de Jump XL trampoline. De samenwerking tussen verenigingen en kinderopvang reikt verder dan het delen van een clubgebouw en voorzieningen. In Midden-Brabant worden diverse clubs gesponsord, bijvoorbeeld met tenues of reclameborden langs het veld. Niet alleen de vrijheid om lekker te bewegen, maar ook om zelf te kiezen staat centraal. “Als grote jongens en meiden onder elkaar kunnen ze bij ons binnen of buiten naar hartenlust rennen, springen en met de bal spelen. Of elders in het gebouw lekker chillen met een boek of iets knutselen.” De tijd na school is immers vrije tijd. Daarnaast bieden we kinderen andere perspectieven, we laten ze kennismaken met andere sporten en cultuur. Kinderopvang Humanitas werkt niet alleen samen met sportverenigingen, maar ook met theaterverenigingen en lokale ondernemers. Eisvrij in Rotterdam neemt kinderen bijvoorbeeld mee op avontuur door hun eigen stad, om te ervaren wat er allemaal te doen is. Dit varieert van ravotten op een eiland en meedoen met theater tot een band verwisselen in de garage. Eisvrij laat kinderen hun verbinding met de stad en de lokale omgeving ontdekken en stimuleert het maatschappelijk bewustzijn.

ALTIJD BIJ JE EIGEN CLUB

Een doodnormale week betekent in de hedendaagse maatschappij voor veel ouders rennen en vliegen. Hoe dan ook blijft quality time met de kinderen belangrijk. Om hen samen meer tijd te geven, introduceert Kinderopvang Humanitas in 2018 BSO Move it in Goirle met haal- en brengservice naar de sportvoorziening in de buurt. Zo stimuleren we beweging en missen kinderen nooit een training bij hun favoriete club. Samen met verenigingen zorgen we ervoor dat ieder kind de ruimte krijgt om actief mee te doen in de eigen sociale omgeving. Daarnaast bieden we kinderen de ruimte eigen talenten te ontdekken en hun vriendengroep te vergroten, wat hun persoonlijke en sociaal-emotionele welzijn ten goede komt.